Elektryczny kontenerowiec

artykułyCiekawostki techniczne ze świata

Niedawno pisaliśmy o norweskim projekcie autonomicznego kontenerowca, tymczasem w Chinach powstał pierwszy elektryczny statek do przewozu kontenerów.

Bardzo dużo mówi się o zanieczyszczeniach, które są spowodowane spalinami w samochodach,  ale za dużą część zanieczyszczeń odpowiadają m.in. kontenerowce. Nie tylko ze względu na potężne silniki, ale też przez to, że są napędzane mazutem – najbardziej zanieczyszczonym rodzajem oleju napędowego. Dlatego Chiny zaprezentowały pierwszy na świcie kontenerowiec napędzany elektrycznie.

Źródło: YouTube/CCTV+

Najnowsza jednostka ma 70 metrów długości i jest w stanie pokonać dystans 50 mil morskich. Konstruktorzy twierdzą, że jest możliwe wydłużenie dystansu po podłączeniu kolejnych ogniw energetycznych. Maksymalna prędkość statku wynosi około 8 mil na godzinę. Za napęd odpowiadają dwa potężne akumulatory o pojemności 2400 kilowatogodzin energii. Ich czas ładowania przewidziany jest na około 2 godziny. To czas jaki zajmuje zazwyczaj rozładowanie towaru. Statek ma ładowność 2200 ton. Budowa statku wymuszona została ogromna ilością smogu, z jakim zmagają się liczne miasta w Chinach. Mamy więc nadzieję, że kolejne państwa również wprowadzą u siebie podobne technologie.

Źródło: futurism.com | Ilustracja: pl.freeimages.com/Rafael Prust

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na newsletter:

Lubimy dzielić się… naszą wiedzą techniczną, nowościami produktowymi, nowinkami ze świata techniki i przemysłu, zaproszeniami na targi oraz specjalnymi rabatami.
Podziel się i Ty… swoim adresem mailowym, a raz na 4 tygodnie otrzymasz od nas elektroniczny „Magazyn dla Konstruktorów” przygotowany starannie przez naszych Doradców Technicznych.

Uchwyty z rękojeścią składaną w wersji „CLEAN” – seria MPE oraz MPR
Powstaje kosmiczny samolot

Najnowsze artykuły

Menu